torsdag 21. mars 2013

Fotballfeber?



Her i huset er det ingen fare for å bli smittet av fotballfeber(selv ikke av ektemannen...), så derfor ble jeg veldig inspirert til å pynte litt på lillegutts stoff-fotball fra Ikea. Jeg heklet "Afrikanske sekskanter" og fant etterhvert ut at for å få ballen rund, måtte jeg hekle noen femkanter også. Det tar alltid lengre tid å hekle ruter enn jeg har planlagt, men jeg kom i mål.
Oppskriften på Afrikanske sekskanter finner du her.
Jeg trengte 12 femkanter og 20 sekskanter til Ikeaballen som har vanlig fotballstørrelse. De ble sydd sammen med nål og tråd.



Dette blir nok det første og siste fotballrelaterte innlegget fra meg på denne bloggen, og jeg lover at lillegutt skal slippe å ha med denne ballen på fotballtrening når han blir stor selv om mor er fornøyd med resultatet!


2 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin, jeg sad netop og spekulere på om ikke der skal 5 kanter til så den bliver rund... Og jo netop!. Har du syet eller hæklet sammen?

    SvarSlett
  2. Jeg satt å telte og tenkte før jeg fant ut at jeg selvfølgelig måtte ha femkanter også. Jeg har sydd den sammen.

    SvarSlett