onsdag 19. juni 2013

Sommervest



Jeg har hatt noe garn liggende i flere år som er så fint og "kattungemykt" at jeg ikke har klart å bestemme meg for hva jeg skal strikke av det. Nå klarte jeg endelig å bestemme meg og det ble en sommervest til lillegutt.  Den passet fint til sommerbuksene som jeg har sydd. Jeg har ikke sydd så mye på symaskin før, men det gikk fint å sy bukser. Det var fort gjort også, så nå har han tre nye sommerbukser i bomull og klar for mange fine sommerdager.


Jeg har brukt oppskriften på vest fra boka "Myk start". Oppskriften er fra 50-tallet. På bildet i boka er knappen fram, men da jeg prøvde den på lillegutt ble det litt "jentete" så jeg ble litt oppgitt. På den fine bloggen Marion i det store hvite huset så jeg at hun hadde snudd vesten og det ble faktisk bedre. Nå er vesten tatt i bruk.



Garnet heter Cashmer Fingering og er 100% kashmir. Ikke rart den er utrolig myk og god.
Nå har jeg ett nøste igjen og vi får se hvor lenge det må ligge før jeg finner noe som er fint nok til å strikke av det.



Rhododendron blomstrer på sitt vakreste.
 Det er godt det er noe som har overlevd kulda i vinter!




Ønsker deg en fin dag!

5 kommentarer:

  1. Kjempefin vest du har strikka og så flink du er som har sydd bukser til vesleguten.
    Flott Rhododendron du har.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:). Jeg er veldig fornøyd med buksene og har allerede brukt dem mye!

      Slett
  2. Ahh, vesten ble kjempefin! Og ikke "jentete" i det hele tatt. Jeg har også Kasjmir garn fra Lotus, som jeg har hatt liggende i flere år nå - klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal bruke det til - må liksom være noe spesielt føler jeg.

    Deilig med sommer og blomstrende Rhododendron! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ble veldig fornøyd med vesten og den er nesten ubeskrivelig myk! Det er kanskje litt lite "hold" i garnet , ser den blir større og større- men, men, fin er den!

      Slett
  3. Så nydelig denne vesten ble! Og så lurt å flytte knappene på ryggen for å gjøre den mer guttete. Jeg har selv strikket denne i alpakka til min yngste jente og hun bruker den daglig. Her kan du se min versjon: http://www.sjarmstrikk.blogspot.no/2013/06/sommervest-til-snuppa.html

    SvarSlett