torsdag 12. september 2013

Skal bare...


Jeg har flere strikkeprosjekter for tiden og trenger ingen sidesprang, men dette lille nydelige rådyret måtte jeg prøve meg på. Kunne det bli så nusselig som bildet i boka?
 Ja, det ble det jo! Jeg hadde tenkt å gi det bort, men da lillegutt fikk leke litt med det, ville han ikke gi slipp og gikk rundt å kysset det på nesen. Hva gjør mor da? Da hekler hun et til så klart. Det er vanskelig å si nei til en liten gutt med store brune øyne som går rund og kysser på et rådyr...
Jeg fant oppskriften i boka Hekle en hund  som er full av oppskrifter på søte små dyr. Jeg har heklet flere dyr fra boka før og disse kan du se her og her.
 Jeg fant forfatterens blogg også, og der var det mye gøy!




Jeg har heklet i Muskat og heklenål 2,5. I boka er det mal på øyne og andre detaljer som kan klippes ut i filt, men jeg har heklet alle detaljer i tynnere bomullsgarn og sydd på.
 Det lille ekstra er en liten hvit perle i øyekroken.
Et lite rådyr må jo ha liv i øynene!




Har du heklet et dyr? :)

3 kommentarer:

  1. Skjønn:) Sånn at eg bare måtte inn på Haugenbok.no og bestille boka. Har tenkt på det lenge at eg vil prøve å hekle sånne figurar. Trur liksom at eg ikkje får det til.. ;) Men no ska eg jaffal prøva!

    Wenche :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er sikker på at du får det til, så mye fint som du hekler! Kan man fastmasker og staver, så er resten bare å holde orden på telling. Jeg tenkte jeg ville prøve på en i tykkere garn og større heklenål og se hvordan det ble.

      Slett
  2. Hei �� Har du lyst å sende oppskriften på rådyrene? De selger ikke boken lengre, så klarer ikke finne den noen steder ��

    SvarSlett