mandag 20. mars 2017

Blåklokke jakke i fineste garn!


Ja, blåklokke jakka fra Sandnesgarn er bare veldig fin, men garnet jeg har strikket den i er en ny forelskelse!  FIN fra DSA. Så vakkert garn! Garnet er 50% silke og 50% alpakka og er blankt, mykt og holder seg fint synes jeg. Prisen på garnet er så høy at det kommer bare til å bli brukt til utvalgte plagg... Jakka har vi allerede brukt mye og det er litt tyngde i garnet slik at den henger fint. Det er gøy at de har laget en jakkeutgave av den gamle, fine Clarakjolen.

Strikkefakta:
Garn: Fin fra DSA
Størrelse: 2 år
Pinne: nr.3



Nå skal jeg sette meg å strikke på storebrors vårgenser i FIN....
Ha en finfin kveld.



4 kommentarer:

  1. For eit fint sett i nydeleg farge :)

    SvarSlett
  2. Den ble nydelig, og fargen er så fin.
    Klemz

    SvarSlett
  3. Den ble nydelig, og fargen var skjønn. Prikken over i'en synes jeg var den søte lua med blader nederst på snøret.

    SvarSlett
  4. Nydelige plagg i en lekker farge. Og garn. Har strikket en kjole tidligere til jenta mi i Fin. Deilig kvalitet :)

    SvarSlett