torsdag 25. april 2013

Strikkedress



Jeg har begynt å vaske og legge bort litt vintertøy, men strikkedressen som jeg strikket til lillegutt i høst kan jeg ikke legge bort. Den kommer nok til å være i bruk på kalde vårdager fremover også. 
Lillegutt har vært godt fornøyd med denne i vinter. 

Jeg har brukt en oppskrift på strikkedress med riller fra boka "Myk start", 
men i stedet for riller strikket jeg fire omganger rett med en rille mellom hver stripe. 
Jeg liker godt effekten det blir med den ene rilla mellom stripene. 
Jeg har strikket i Isager alpakka 2. Det er et utrolig mykt og lett garn. 
 Knappene er perlemorknapper som jeg har snudd. 
Det passet ganske godt til fargene på dressen.








Jeg har strikket flere  plagg fra denne boka. Fine oppskrifter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar