lørdag 31. august 2013

Gleden med et nytt strikketøy og en god kopp kaffe...


Jeg har det sånn at jeg kan våkne om morgenen å glede meg til å fortsette på et nystartet strikketøy. Et strikketøy jeg akkurat har begynt på og som jeg ser at dette kan bli bra! Det beste er når jeg kan snike meg opp før de andre har våknet og det er stille i huset. Det jo ikke så ofte det skjer med en to-åring i huset... Så er det kaffen da! Den er viktig den! Jeg har kalt bloggen for strikkepause og det er ikke en pause fra strikking, men en pause med strikking og en god kopp kaffe. Til 40- årsdagen ønsket jeg meg kaffemaskin og selv om jeg har hatt litt tekniske problemer, så er jeg utrolig fornøyd når jeg får en kopp nykvernet kaffe med skum på toppen! Det er et godt utganspunkt for en god dag når den start med god kaffe og en strikkepause der tankene vandrer av sted. 

Jeg må jo også ta med at jeg får ha kaffekosen i fred, for jeg har en mann som har som mål i livet at han ikke skal begynne å drikke kaffe! Han jubler hver gang vi får besøk av noen som ikke drikker kaffe, men han kan også finne på å lage seg PULVERKAFFE for å dyppe kavring i. Han sier det er barndomsnostalgi, men jeg tror han gjør det bare for å irritere meg og å gjøre narr av min evige jakt på den gode kaffebønna.

Som den kaffeelsker jeg er, så måtte jeg jo bare strikke vesten som heter "Kaffe" av Annette Danielsen. Et perfekt strikketøy der du begynner med bærestykket og det er litt tankearbeid i starten, men når man har kommet under armene, er det bare å strikke i vei. Det er kjekt, for da kan man jo begynne på et nytt prosjekt og ta fram "kaffestrikketøyet" når man skal skravle...  



Annette Danielsen har mang fin modeller og det er god oppskrifter å følge. Det er ofte litt andre løsninger, men veldig gjennomarbeidet oppskrifter med lite feil. Det er gøy når du tenker at dette blir jo feil, men gjør du som det står, så blir det rett- det er jo ikke alltid det skjer i alle oppskrifter. Du kan studere boka nærmere på denne flotte sida.


9 kommentarer:

  1. Tar gjerne men kaffe med deg en dag! Høres ut som om du vet hvor man bør gå for å finne den aller beste! Hils din kjære å si at hvis han går tom for pulverkaffe på en søndag, så har vi en krukke som er uåpnet og nesten ikke utgått på dato!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kom på kaffe når som helst :) , men ikke ta med pulverkaffe!

      Slett
  2. Glede i de "små" ting, som et nytt strikketøy og en god kopp kaffe, er både viktig og fint! Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver - en strikkepause med en god kopp nykvernet kaffe er lykken i hverdagen:-)

    SvarSlett
  3. Denne boka var jo kjempefin! Snart dumper den ned i postkassa mi, takk for tipset!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kan glede deg. Det er en vakker bok med mange fristende oppskrifter og de er godt skrevet. Utfordrende, men allikevel enkelt å forstå!

      Slett
  4. Det ER barndomsnostalgi det med å dyppe kavring i kaffi...og då tyr eg og til pulverkaffien:)) Eg drikk riktignok litt kaffi, men nektar å lage, hahaha:))
    Men kanskje mannen din ikkje har skjønt at han kan fylle koppen halvfull med sukker om han drikker kaffi og?? ;)
    God fornøyelse med kaffi og :)

    Klem frå svigerinna

    SvarSlett
  5. Det ER barndomsnostalgi det med å dyppe kavring i kaffi...og då tyr eg og til pulverkaffien:)) Eg drikk riktignok litt kaffi, men nektar å lage, hahaha:))
    Men kanskje mannen din ikkje har skjønt at han kan fylle koppen halvfull med sukker om han drikker kaffi og?? ;)
    God fornøyelse med kaffi og :)

    Klem frå svigerinna

    SvarSlett