tirsdag 26. november 2013

Ingen fart uten bart


Nå er det en stund siden sist! Det er ikke på grunn av lite strikking, men en veldig irriterende historie om en datamaskin og en kaffekopp. Ikke noe å rippe opp i - blir bare sur! Nå er jeg iallfall på nett igjen.
Siste nytt her i huset er bartehals.
"Ingen fart uten bart" står det på en serviett fra Kremmerhuset. Det ble inspirasjonen til denne halsen. Bart dukker jo opp mange steder og jeg er godt kjent med barten siden jeg er gift med en kjekk kar uten hår på hodet, men med bart. Halsen er strikket i et tykt garn som heter Alta Moda Alpaca. Et mykt, lunt og superlett garn. Perfekt til hals og lue.
Jeg håper halsen faller i smak hos flere, for 1. desember skal jeg stå og selge på
 Låvemarked på Kjerlingland gård! Det blir en fin start på advent.

Jeg har også heklet dyreluer - ikke dyre luer som det har stått så mye om på nett. Jeg liker aller best merket: Hjemmelaget.

Bjørn til gutter og lam til jenter. Det har vært det største prosjektet mitt i høst. Man må jo prøve ut litt når man skal lage en ny oppskrift, og nå er jeg veldig godt fornøyd med formen. Det er jo viktig at lua sitter godt på de små. Jeg skal også selge sjal, heklede leker, smekker, luer, prinsessekroner og fuglemat!
Ta turen da vel! Det blir en dag med julestemning i bøtter og spann!




Ukas høydepunkt har vært å mate dåhjorten med eikenøtter i dyreparken.
Fin aktivitet nå når det nærmer seg advent. 


Det er nesten som man hører julebjellene på nissesleden....

14 kommentarer:

  1. Kul hals! Strikke-Movember altså? Og luene var jo bare helt herlige! Tror nok både luer og hals slår an:-) Lykke til med låvemarked!

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, strikke- Movember:). Jeg foreslo for en som sparte til bart at jeg kunne hekle en, men han skulle spare selv...

      Slett
  2. Lykke til med markedet! Håper du får solgt varene dine!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er alltid spennende å se hva som selger! Jeg har solgt veldig mange votter før jul, men i år orket jeg ikke å begynne på votter igjen. Han ikke tall for hvor mange tova- votter jeg har strikka før jul....

      Slett
  3. Morsom hals! Og stilige barneluer som helt sikkert blir en slager på markedet. Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Jeg er ganske så fornøyd med luene.

      Slett
  4. Herlige huer! Åsså har du jo ein perfekt modell :))
    Og han med Poirot-barten då...hehe, knakande bra!

    Må ha ei knakande fin førjulstid alle 3 :)

    Klem Wenche

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, kjære deg! Jeg liker modellen veldig godt jeg! Kjekk kar. Jeg ønsker deg en strålende førjulstid og hils alle!

      Slett
  5. Hehehe, så gøy en hals! Den lammelua fikk jeg veldig lyst til å hekle - så riktig søt ut. Lykke til med marked og adventstid :)

    SvarSlett
  6. Takk! Jeg har troen på halsen!
    Mannen blir overhode ikke fornøyd når jeg prøver ut lammelua på lillegutt, men en modell må man jo ha. Den er veldig "jentesøt".Den får tankene over på "Mom is home...", du vet musikalen som gikk på TV hver jul...

    SvarSlett
  7. Åh! Så flotte ting du har laget! Håper det gikk bra på marked i dag! :)

    SvarSlett
  8. Lua jeg kjøpte til Martin er bare så kul! Får masse fine komentarer :) Den er enda litt stor, så han må vokse litt til før den passer perfekt :)

    SvarSlett