lørdag 31. mai 2014

Hentereisegave


Når venner skal på hentereise og hente sitt etterlengtede barn, så må det strikkes! En av de fineste gavene vi fikk da vi hentet vår lille gutt var en koffert med hjemmestrikket vest, hjemmesydd bukse og jakke og fin figur med mor og barn. Det var veldig koselig at gavene lå i en koffert isteden for å pakke dem inn. Koffert til  den store reisen... Noe av det beste med denne gaven var også at vi fikk den på døra rett før vi skulle dra da forventningene og spenningen var som størst. Jeg hadde planer om å strikke en jakke og et teppe, men så ble det mer...


Det ble en jakke i lysegrønn alpakka som jeg er veldig glad i og har strikket to stykker til min lillegutt. Jeg brukte en grønn tråd Alpakka 2 fra Isager og en tynn grå tråd Alpakka 1 fra Isager. Du kan lese mer om denne jakka her.
Lue måtte det jo også bli etter at jeg strikket vårlua som fungerer så godt om våren og en kald sommerkveld. Du kan lese om den her. Jeg visste at de hadde et stoff på Panduro som bare ville passe kjempegodt til jakka og lua....så da ble det en enkel bukse med strikk i livet og beina.


Så var det teppe, da. Det er strikket i silkeull fra Nøstebarn og egner seg godt som ett sommerteppe. Mykt og ikke så varmt. Det er strikket på strikkemaskin og har en heklet blondekant rundt. Jeg er veldig glad i fugler for tiden og synes den oransje fuglen passet fint som pynt på et gutteteppe.


Så var det noen gode ord. Dette lille diktet fikk jeg før vår store reise og jeg synes det passer så godt til en blivende adoptivmamma. Esken kom jeg over på Søstrene grene og synes den var fin, men jeg visste ikke helt hva jeg skulle bruke den til. Plutselig kom jeg på at jeg kunne bruke den som en "ramme" og da fikk jeg jo med et lite lam også. Hvis du ikke har lest bloggen min før, så skjønner du hvorfor jeg har brukt et lam til dette diktet dersom du leser her.


Lykke til på den store reisen...


8 kommentarer:

  1. Så koselig det må være å få en så flott gave. Det var ikke rent lite du har laget heller, du er flink! :)

    SvarSlett
  2. Tenker foreldrene ble glad for den fine gaven. Her har du ikke spart på noe. Godt jobba!

    God lørdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Kjempefin og gjennomtenkt gave! Dette setter de nok stor pris på:)

    SvarSlett
  4. Så herlig, dette er jo midt i blinken! Dette blir det satt stor pris på.
    Nydelige ting du har laget :)

    SvarSlett
  5. Sååå hjertevarm en gave - ble helt rørt jeg...

    Ha ei super strikkeuke :)

    SvarSlett
  6. Så flott og gjennomtenkt gave! Nydelige ting du har laget - det blir nok satt stor pris på!! Kenguru-lammet og mammaen som du har laget er jo bare så skjønn! :)
    Ha ei fin og kreativ uke!

    SvarSlett
  7. En gave med masse omtanke bak! Flotte plagg.

    SvarSlett
  8. En fantastisk gave til noen som virkelig fortjener det:) Du er flink!!

    SvarSlett