søndag 16. november 2014

Den yndige Perla


Da er jeg ferdig med Perla. Perla er et lam som stadig er på barne-tv mellom programmene. En liten tv-vertinne. Lillegutt og jeg er enige om at den skal bli julegave til ei jente! Perla er strikket i Dale Monjita og Dale Lerke, og ble en ganske stor, men yndig kosebamse på 49 cm. Det gikk fort å strikke den. Det tar i grunnen lengre tid å hekle et kosedyr synes jeg. Mønsteret fant jeg i boka: Lag favorittfigurene fra Barne-TV, som jeg også fant oppskrift på en heklet Fantorang. Den kan du lese om her. Et lite tips: Jeg brukte halvparten av mengden garn som sto i oppskriften. Jeg synes det var mange nøster til en bamse. Ja, ja det er godt det går an å bytte garn.
Siden det skal være en julegave, synes jeg det ble fint med en heklet snøkrystall på kjolen....


Ha en strålende barne-tv kveld!


4 kommentarer:

  1. Kjempefin Perla! Dette lammet er nytt for meg, men det er litt av ei TV-vertinne.Yndig er vel en riktig betegnelse. Heldig er den som finner denne under treet.

    God ny uke ønskes av Ingunn

    SvarSlett
  2. Åååå, den var supersøt! Nesten så jeg må vurdere den boka.
    Kjempeheldig hun som får denne til jul :)

    SvarSlett
  3. Så skjønn! Hadde vært en ypperlig gave til lille niesa mi på snart tre. Jeg stilte meg fluksens i lånekø på biblioteket, men jeg må nok vente til etter jul for å få låne den ...

    SvarSlett
  4. Perla var jo bare utrolig skjønn da.

    SvarSlett