onsdag 22. juli 2015

Heklet sommerpute med roser



I fjor sommer heklet jeg en sommerpute, og det var et koselig sommerarbeid med fråtsing i fine sommerfarger. I vår kom jeg over en rosepute i den fine heklebloggen Dada`s place  og bestemte meg for å lage sommerpute 2015. Kanskje dette blir en årlig sommertradisjon? Jeg fant ikke noe mønster så jeg har heklet etter bildet og brukt det jeg har av restegarn i bomull. Her er puta sammen med fjorårets pute som du kan lese mer om her.


Rund kanten har jeg heklet en bobleblonde, og på baksiden har jeg sydd på et gult og hvitt smårutete bomullsstoff.




Det passet fint med en rosepute i år, for jeg tror jeg har hatt roserekord i den lille hagen min. Jeg har aldri hatt så flott blomstring før og det gleder en roseelsker!
Ha en fin sommerkveld selv om varmen uteblir...iallfall her på Sørlandet!

8 kommentarer:

  1. Denne var lekker, en skikkelig sommerpute til å bli i godt humør av selv om solen ikke skinner :)

    SvarSlett
  2. Utrolig fin, man blir glad av fargene!! Og samtidig fikk jeg en inspirerende tanke: Har mye smårutete dynetrekk fra da jr var liten, de vil passe godt på baksiden av sy/strikke prosjekt ;o)

    SvarSlett
  3. Ja, det var sommerpute med stor S og til å bli glad av! Herlige, friske farger! Så hyggelig at rosene dine er så fine i år! Fortsatt god sommer ønskes deg! :-)

    SvarSlett
  4. Så koselig og frisk sommerpute!

    SvarSlett
  5. Herlige sommerperioden!!:)
    Dette burde bli en tradisjon ja;)

    SvarSlett
  6. denne puta ble lekker. herlige farger, og virkelig sommerlig.
    Klem

    SvarSlett
  7. Wow den var fin! Jeg ble inspirert til å lage en sånn nå. (Selv om det ikke er sommer) ��

    SvarSlett