tirsdag 13. august 2013

Du ska få en dag i mårå...




Jeg har lyst til å vise husets søteste kanin som har reist langt og hatt en god ferie i sommer! Da vi ventet på lillegutt, måtte jeg prøve å strikke en kanin som kunne være med på hentereisen! Det er noe varmt og godt med kaniner! Jeg hadde ingen oppskrift og begynte på et ben og prøvde meg fram. Det ble en god form til slutt med litt opprekking og utprøving. En snill kanin som er glad i ferie og late dager.



Kaninen har fått underbukse, trøye, genser, bukse og jakke i ull. Den er godt kledd! Jakka har hull til ørene og da forsvinner ikke jakka av med det første og så ble den jo ganske søt med ørene ut av hetta. Oppskrift på tøy til kaninen fant jeg i boka "Brukt på nytt" av Kathrine Gregersen som også har skrevet "Strikk til nøstebarn". "Brukt på nytt" er en veldig fin bok med alt fra søm, strikk, hekling, papir og pynt i metall. Alt går på gjenbruk som alltid er god tanke. Det er mer dukketøy å velge mellom i boka og det er enkelt for små fingre å ta av og på og så er det veldig koselig design på tøyet! Det er jo også kjekt å kjenne Kathrine og få lov til å være med i boka med en veske jeg har sydd etter hennes mønster.



Etterhvert fikk kaninen en kamerat. Den er strikket etter oppskrift fra boka Arne & Carlos "Påske hele året."


Selv om ferien er over her i huset, så skal jeg være hjemme med lillegutt en god stund til. Vi har mange dager med blanke ark og fargestifter til...

2 kommentarer:

  1. Så herlige stemningsfulle bilder av kaninene dine! Jeg er også gla i Brukt på nytt - boka, arti at du er med der.

    Du får nyte dagene fremover med lillegutt. Og husk å maile meg adressen din, så jeg får sendt over garn og strikkeheftet til deg. :)

    SvarSlett
  2. Hurra! Så moro å vinne premie!

    SvarSlett