søndag 22. februar 2015

Ridderlue


Ny lue til ullungen!
 Denne gangen ble det en ridderlue i grått. Det ble en morsom lue, men formen...hmmm. Det ble ingen barnehagelue iallfall. Den går godt ned i nakken og det er jo fint, men det gjør også at den glir opp over ørene og det er jo ikke bra for en som stadig har vondt i ørene. Lua ble veldig populær hos ullungen, for jeg ser at han stadig går og finner den frem selv når vi skal ut. Det er jo gøy! Jeg har garn til en lue til så jeg får vel strikke en til som ikke går så langt ned i nakken og sitter litt bedre rundt ørene.


Oppskriften fant jeg i boka Voksne ingen adgang fra Pickles. Det er første plagget jeg strikker fra Pickles og nå er jeg i gang med en indianergenser fra sammen boka. Jeg tror den blir veldig fin. Inntrykket så langt er at størrelsene er små og man må gå opp i størrelse? Kanskje du har samme erfaring?


Ha en strålende strikkekveld!



5 kommentarer:

  1. Så sejt med ridderhue! Og modellen kan du jo arbejde med. Jeg har engang strikket ridderhjelm efter Devon Monks oplæg - The Knights Who Say Knit - måske du kan bruge den ide?

    SvarSlett
  2. Lua ble veldig tøff! Indianergenseren er jeg spent på. Jeg har noen favoritter fra det kapittelet i boka jeg også ☺

    SvarSlett
  3. Tøff lue,blir sikkert meget populær :-)

    SvarSlett