onsdag 25. mars 2015

Påskevest





Jeg tenkte jeg skulle strikke en annen vest til ullungen denne gangen, men jeg kommer tilbake til denne modellen gang, på gang. Dette ble vest nr. tre til samme gutten! Ja, ja, jeg har faktisk sett etter en annen modell, men jeg har ikke funnet noe som tenner strikkeånden. Vesten heter "Lark" og mønsteret er laget av Helga Isager. Jeg har laget en egen vri på bryststykket og har strikket falske fletter for å variere litt. En liten strikkekrise ble det også da jeg gikk tom for garn like før jeg var ferdig...Det gjorde ikke saken bedre at min yndlings strikkebutikk i byen legges ned og selvfølgelig var tom for mitt garn! Løsningen ble å bruke en helt annen farge øverst på ryggen og da vesten var ferdig, var det i grunnen helt greit at jeg hadde gått tom for garn. Den ble litt sprekere med den gråblå kanten på ryggen. 

Strikkefakta
Mønster: Lerke av Helga Isager
Garn: Tvinni og tynn alpakka
Pinne: 2,5
Forandring: Falske fletter på bryststykket


Påskevesten ble ferdig på dagen for solformørkelse. En merkedag i boka. Det ble vel kanskje den siste Lerke vesten til ullungen og mange år til neste solformørkelse.


Kanskje du har et godt tips på en fin guttevest til en 4 åring?

6 kommentarer:

  1. Skjønne godt at du strikker denne herlige vesten flere ganger!
    Det grå feltet ble skikkelig fint.

    SvarSlett
  2. Fin vest, og det gjorde ingenting at du gikk tom for garn. Det ga særpreg syns jeg. Her er det den enkle nøstebarnvesten som er gjenganger. Har strikket fire-fem varianter og blir ikke lei. Når jeg tenker over det, så skal jeg jammen meg pakke garn til en til med på påskeferie 😊

    SvarSlett
  3. Så fin vest! Vester er kjekke å strikke, har strikket flere til twinsen, men en jeg har strikket flere av er 'Milo', har den nok flere steder i bloggen min,ta en titt på det mønsteret, kan anbefales! Ha en herlig lørdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for tipset! Jeg skal ta en titt!

      Slett
  4. Vesten ble ekstra fin med det grå partiet i ryggen. Fargene er nydelige sammen! I boka Strikk til smårollinger er det en enkel vest med knapper i fronten. Fint og greit mønster som kan varieres i det uendelige. Pickles Fin flettevest er også blant mine favoritter.

    SvarSlett
  5. Vesten ble ekstra fin med det grå partiet i ryggen. Fargene er nydelige sammen! I boka Strikk til smårollinger er det en enkel vest med knapper i fronten. Fint og greit mønster som kan varieres i det uendelige. Pickles Fin flettevest er også blant mine favoritter.

    SvarSlett