torsdag 23. april 2015

I mormors hage er det en ridder


Hagen er stor og full av herligheter, egen sjørøverbåt og masse skatter! Neste hage tilhører tante, og her lukter det snart roser og ferske skillingsboller. Kan man ha det bedre når man fyller 4 år og verden er full av smilende ansikter? Hvis man skulle gått etter interessen for tiden, så skulle antrekket vært sjørøver! Hiv o hoi! Men da jeg kom over denne riddervesten, var det bare å sette i gang! Oppskriften fant jeg i det fine heftet Amimono, The little Nordic collection av Helga Isager. Jeg har strikket med to tråder, og brukte en tråd i lys og en i mørk grå for å få litt "brynje-effekt". Halvveis i strikkeprosjektet husket jeg hvor lang tid det tar å strikke perlestrikk, men det var en morsom vest å strikke med litt ulike teknikker som f.eks. vannrette masker, fremhevede masker og knuter. Det er moro å strikke til en lite gutt som ikke vil ta av seg strikkegenser og vest når dagen og leken er over, og tanken på å legge seg er langt borte for det er jo lyst ut!


Strikkefakta:
Mønster: Jonathan-vest av Helga Isager
Garn: Hverdagsgarn fra Du store alpakka, to tråder
Størrelse: 3 år, men strikket den lengre
 Pinne: 3,5



Hiv o hoi, snart er skatten vår!


Hvordan holder man en solstråle i sin hånd?


Jeg har kastet meg på koftebølgen og startet på Nordlandskofte til meg selv.
Ha en god strikkekveld!


6 kommentarer:

  1. Så herlig! Skjønner godt at han ikke ville ha av den vesten så fin og tøff den var:) Kos dere videre!

    SvarSlett
  2. For en flott liten ridder du har! Kjekt når plagg kan være med på leken og skape inspirasjon samtidig som de varmer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Ja, det er gøy når riddervesten stadig skal være på...

      Slett
  3. Flott med riddervest! Fant ridderlua (hjelmen) i et tidligere innlegg her, så artig!
    Mye fint å se her på bloggen din siden sist jeg var innom.
    Ha en fin kveld! :-)

    SvarSlett
  4. Det er stadig noe nytt på strikkepinnene,ja. Isager har også mønster på en hjelm-lue til vesten jeg har strikket. Den er veldig fin den også, og jeg må prøve den ut når det blir høst og det er behov for ny lue.

    SvarSlett