søndag 18. januar 2015

Liten kurv i bestemorruter



Litt hekling blir det innimellom og da jeg kom over den fine bloggen This little street, måtte jeg bare prøve på en heklet kurv i bestemorruter. Det var et veldig greit kveldsarbeid. Fem bestemorruter som hekles sammen til en kurv og fin bruk av restegarn. Kurven ble fòret med et bomullsstoff med flisselin for å få det litt stivere. Kurven kan brukes til litt av hvert, men her i huset blir det vel helst brukt til et lite strikketøy!
Det er en grei fremgangsmåte med bilder her.


Her er kurven uten fòr og hank.


Fòret sydde jeg på for hånd rundt kanten. 
Kanskje det kan være en fin gave til små jenter også?



Vår, vår kom til meg!

8 kommentarer:

  1. Det var en god ide! Kjempefin kurv til små strikkerier f.eks.

    SvarSlett
  2. Lekker liten sak! Takk for link til oppskrift!

    Klem

    SvarSlett
  3. Dette ser ut som et kjekt prosjekt! Veldig fin liten kurv:)

    SvarSlett
  4. Kan ikke hekle annet enn rett frem og litt rundt halser, men gleder meg stort over alt det flotte du lager og alle tips du har ;o)

    SvarSlett