fredag 2. januar 2015

NAJA og godt nytt år




I romjula måtte jeg ha et nytt strikketøy etter julegaveproduksjonen. Det ble en lue med navnet NAJA  (Naja er navnet på en slange og det passet egentlig bra til denne lua med flettemønster som snor seg i alle retninger) fra den fine boka Stilfull strikk av Lene Holme Samsøe.




På dette bildet har jeg akkurat startet på vrangborden, men lua er strikket på pinne nr. 10! Det har jeg ikke strikket med før og jeg har kjent det godt i skuldrene i flere dager etterpå! Det var tungt å strikke på så tykke pinner... Garnvalget ble Puno fra Rauma i en lys farge med gull. Litt gull og glitter er jo fint i begynnelsen av et helt nytt år! Lua ble lett og god, men stor/fyldig og litt uvant å ha på...


Stjerneskudd var den store, magiske oppdagelsen her i huset på nyttårsaften.
Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år med mange gode strikkepauser!


12 kommentarer:

  1. Kjempefin og deilig og varm lue!
    Godt nytt år til deg også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. God nytt år til deg og lykke til med strikkinga!

      Slett
  2. Stilig lue! Skjønner godt det røynet på med så tykke pinner, men så ble den fin også da.

    Godt nytt år til deg også! Jeg har starta litt dårlig med lungebetennelse, men håper penicillin gjør susen og at jeg finner glede i å strikke i morgen.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nytt år til deg!v Huff, det var en dårlig start. God bedring!

      Slett
  3. Så fin lue! Stilig med store gode fletter:)
    Ønsker deg et riktig godt nytt år!

    SvarSlett
  4. Ja, det er mye tyngre å strikke på tykke pinner, så det tar på skuldrene! Luen ble fin den - fletter er så fint! Ønsker deg et riktig godt nytt år! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Så fin lue! Deilig å begynne på noe til seg selv etter julegavestrikk:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er kjekt etter mange julegaver :)

      Slett
  6. Fin lue! Godt nytt år ;o)

    SvarSlett